fredag 11 februari 2011

Jodå, jag lever än, nätt och jämnt.

Har haft lite bloggtorka sista tiden men å andra sidan har det inte hänt speciellt mycket. Det gamla vanliga. Vädret däremot, är väl allt annat än vanligt. I morse var det minus 33! nu är det bara 3, jaha? Fast man får väl inte klaga då det går åt det hållet.

Gummans bil tyckte däremot inte om morgonkylan, i Åbyn tyckte bilen att det var dags att bilda ispropp i kylaren… Åja, hon tog sig till Byske där hon fick ta min bil så hennes kunde få tina upp lite. Väl hemma skulle jag fylla på lite glykol, för det var ganska lite i behållaren. Hämtade dunken i garaget som jag fyllt på med tidigare och konstaterade att den var full med is?! Det är ju bara minus 10 i garaget, hur kunde det gå till?? Jo, jag hade tydligen blandat 50/50 av vad jag trodde var koncentrerad glykol. Snopet, för den VAR redan utblandad. Fast nu är det OK i alla fall.

Sen har jag lyckats trycka in en ny generator i ena traktorn. Började vara dags efter att ha kört utan senare delen av vintern (Det är ju diesel, så det funkar). Fördelen att laga en nyare bil är att alla reservdelar är “bolt on” eller “plug and play” i andra ordalag. På en traktor från 1977 har båda ovanstående utryck utgått ur sortimentet men det gick faktiskt över förväntan. Nu är det bara elen kvar, det mekaniska är klart, puhh, för det har nämligen börjat snöa. Nån gång ska man väl ha tur!

Idag var jag till fröken sjukgymnast och kollade upp ryggen lite, börjar vara dags efter några år med ryggont… (Jo, tummen satt långt in och nån j*vel hade limmat fast den också!) Ska få besked till veckan om det blir “spanska flaggan” och direkttransport till Scan eller om det är en enkel justering bara, vi får helt enkelt se då.

Nu ska jag dö en stund i soffan med några avsnitt av House medans frugan tittar på dansanta kändisar.

Inga kommentarer: