tisdag 15 februari 2011

Årets topp, eller rättare sagt, bottennotering: -36

Ja, den inträffade igår när jag skulle till jobbet. Herrejösses vad kallt det var. Bilen var svårstartad trots fyra timmar i motorvärmaren, kopplingen hängde sig längst ner (nackdelen med hydraulisk sådan…) så i början fick man stänga av motorn och lägga i rätt växel. Sen ska vi inte prata om den fina skrammel och gnissel symfonin från resten av bilen resten av vägen till jobbet.  Tack bettan för att du stod ut med mig! Lovar att återgälda med en fin service snart (så fort det blir varmare än –20)
Till råga på allt så hade det snöat!? Konstigt väder…

Med tanke på att hela veckans prognos ser likadan ut, runt –30, blir det i alla fall ingen utetjänstgöring, förutom att hämta mer ved. Skellefte kraft ska inte få ett öre i onödan av mig! Och hör sen!

Men men, nu ska jag elda lite mera och glo på burken en stund. Ha det gott i vinterkylan!

2 kommentarer:

Susanne sa...

här varvar vi med frusna bilar eller alt frusna vatten rör allt är precis som vanligt :)
kyligt? lite små kallt är det väl men raggsockar och koftor klarar man dagen mellan vedhämtningarna... tur att man har ved i allafall!
snart tinar man väl fram...

Nina sa...

Hej,jovars visst kan jag dela med mig av vad man inte ska äta. *s*
Frukost: kaffe och en clementin.
Lunch: Stekt grönsaksröra (stekt i olivolja), färska grönsaker, ett par skedar bönor och kött/kyckling.
Mellis: kaffe + frukt.
Middag: grönsaker, eventuellt någon sked bulgur, kött/fisk/kyckling.

Jag förstår inte alls vad jag gjort för brutalt fel. Även OM jag skulle ha ätit "Icke-GI" borde jag ju inte ha gått upp i vikt såhär brutalt snabbt. Katastrof!