söndag 29 augusti 2010

Slappe helg med en liten gnutta nyttojobb

Denna helgen var nog en av de lugnare den sista tiden. I Fredags åkte vi till svägerskan i Skeå för att äta den norrländska delikatessen surströmming. De hade även bjudit in ett annat par där ena parten var från Spanien och aldrig hade ätit surisar, det här kunde bli intressant! ;) Fast hon tyckte faktiskt om dem, de fanns tydligen en liknande variant av detta i Spanien också. Hursomhelst så var det en väldigt trevlig kväll med trevligt sällskap. Dock blev nog så sent för stackars Lea, fast det blev vi som fick lida för det dagen efter med en tokstissad dotter… Ganska precis som den speedade ekorren i filmen Hoodwinked. (F.ö. en skitkul film :) )

I lördags kom Palle förbi med en köttbit och pommes och då var det ju bara att starta upp grillen :) Riktigt gott det också, aldrig helt fel med en höstgrill.
Med tanke på vädret blev det som sagt inte så mycket gjort, fick upp ett il att bygga lite grand på vägsladden men där stötte jag genast på patrull. Fick slut gas till svetsen förra helgen och skulle byta flaskan i Fredags men hör och häpna, Svetsprodukter i Piteå hade slut 5L flaskor! Jaha, tyckte jag, då får vi en lugn helg istället ;) Sen blev det att sätta in lite eldfast tegel i lillkaminen i gäststugan så man kan börja elda där. Det rykte en smula första upptändningen men det var inte eldrök utan snarare från ugnssvärtan.  Det luktade definitivt inte hallonbåt, så det blev att elda med dörren öppen några timmar :)
Nu idag fick jag ett annat litet il istället, byta ut alla tätningslister runt fönstren och balkongdörren på övervåningen. Det var dags att göra det då gardinerna fladdrar så fort det blåser lite grand ute :) Men nu får vi se om det gör någon skillnad.

Nu ska jag i alla fall tillbringa sista timmarna i frihet bänkad i soffan framför TV´n! Möjligtvis att jag kan sträcka mig till att gå och hämta lite gotta ;)

Inga kommentarer: