tisdag 11 maj 2010

Sötsuget slog till, Hårt!

Igår var det inte lätt, sötsuget slog till med full kraft och inget gott hade man hemma… Ja, vad gör man då? Åka till affären kl nio på kvällen är ju inget alternativ. Hmm, där har vi ju ett par övermogna bananer som snart kommer att slängas, undrar om man kan göra paj med bananer, det vore ju gott.
Efter en snabb googling konstaterade jag att det var fullt möjligt och beprövat :) Det var bara att börja blanda då och resultatet överträffade mina vildaste förväntningar!
Jag är en riktig fantast av friterade bananer men de här bananerna spelar inte ens i samma division! :) Hade tyvärr ingen glass hemma, fast det var nog kanske lika bra, för jag provade med en liten klick turkisk yoghurt istället och det blev en mycket friskare och godare smak med det.

Nu ska man väl försöka ta sig ut en liten stund, är nämligen hemma med en liten dotter som fått ögoninflammation och det är inte så populärt på dagis, så det blev att stanna hemma. “Fördelen” med det hela är väl att hon inte verkar lida av det nämnvärt, så man kan ju fortfarande vara ute och busa som vanligt. Detta leder mig dock till nästa fråga: Om man inte lider av det, varför gör det då nånting om man har dem på dagis? Ja, jag vet att det smittar fort som f*n, läste lite om det på internet och där stod det att de egentligen kan vara på dagis om inte ögat måste tvättas flera gånger per dag, men alla jag pratat med verkar sky det som pesten.
Men men, jag får lite tid med lillan i alla fall, så man ska väl inte klaga. :)

Inga kommentarer: